SPLENDOR

12 lipca 2011

Następna odsłona Hyundaia Elantry

Następna odsłona Hyundaia Elantry

Debiutująca parę miesięcy temu piąta generacja Elantry zachwyciła zwiedzających targi motoryzacyjne w Los Angeles. Prezentacja nadała rozpędu dystrybucji modelu poza granicami macierzystej Korei, gdzie była dostępna jeszcze przed pokazem samochodowym w USA.

W porównaniu z poprzednim wcieleniem, nowa Elantra przedstawia się bardzo oryginalnie i pomysłowo. Koreański producent zrobił wrażenie na zwiedzających targi, przedstawiając auto atrakcyjne i świeże, zaprojektowane od nowa. Lekko unosząca się ku górze linia nadwozia podkreśla zwrotny charakter Elantry, co jest trendem ostatnio popularnym w przemyśle motoryzacyjnym, widzianym między innymi w modelu Honda Accord. Elantra ma jednak to do siebie, że jest wyraźnie smuklejsza, i mniej muskularna.

Przyjemnie wyglądające nadwozie nieco przywodzi na myśl "księżycowego łazika", czyli Hondę Civic VIII. Przeciągnięte na boki przednie reflektory dodają autu dynamizmu, o czym z resztą świadczy bardzo mały współczynnik oporu, wynoszący zaledwie 0,28.

Dowodem na zmianę koreańskiej mentalności jest całkiem hojna oferta wyposażenia standardowego, które obejmuje klimatyzację, nawigację satelitarną oraz podgrzewane siedzenia.

Wielkim plusem pojazdu jest też staranne wykończenie wnętrza, z użyciem materiałów o widocznie wysokiej jakości, czyli jeszcze jeden dowód na poważne zmiany w koreańskim podejściu do produkcji samochodów. W projekcie deski rodzielczej i panelu przedniego nie ma przesady, bowiem jest on ograniczony do tego, co jest użytkownikom potrzebne. Prostota obsługi bez niepotrzebnych udziwnień kokpitu i wynalazków.

Rodzaj modelu oferowany ma rynku amerykańskim jest wyposażony w motor benzynowy 1.8 l, z mocą 148 KM. Hyundai oferuje także motor 1.6 GDI, o mocy 140 KM, oraz silnik dieslowski 2.0 CRDi (140 albo 180 KM).

Poza najnowszą Elantrą, Hyudai planuje jeszcze kolejny debiut, pod nazwą Azera (lub Grandeur). Póki co, większość szczegółów okryta jest zasłoną tajemnicy, a dostępne są jedynie oficjalne zdjęcia i garść informacji: samochód ma się znajdować mniej więcej w klasie pomiędzy Sonatą, a limuzyną Genesis. Do napędu wykorzystany będzie silnik benzynowy, najmniejszy o pojemności 2.4 l/ 201 KM, a największy o pojemności 3.3 l/ 286 KM.

--
Stopka

Dominik Fidor

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz