SPLENDOR

19 lipca 2011

Luksusowa hybryda Lexusa

Luksusowa hybryda Lexusa

Lexus zaprezentował pewien czas temu kolejną hybrydę - CT 200h. Japoński producent samochodowy jest od jakiegoś czasu jednym z liderów tej technologii. W czasach gdzie jest jeszcze większy nacisk na oszczędność paliwową, takie samochody dają nadzieję, że uzależnienie od ropy przynajmniej zmaleje.

Lexus CT 200h został zaprezentowany w marcu 2011 (USA). Z pierwszego rzutu oka wydaje się mieć wszystkie cechy pospolitej hybrydy. Odczyt dwutlenku węgla nie jest aż tak niski - samochód wydziela do atmosfery 94 gramy CO2 na dystansie jednego kilometra. Samochód spalinowy podobnego rozmiaru produkuje dokładnie tyle samo.

Lexus ma jednak bardzo dobrą wydajność paliwową. Szacuje się, że przy spokojnej jeździe można osiągnąć spalanie rzędu 4.1 litra na 100km. W zwykłym samochodzie benzynowym, taki poziom spalania jest niespotykany.

Oszczędność jednak ma wpływ na jakość oraz szybkość jazdy. CT200h nie korzysta z nowych baterii rodzaju litowo-jonowych. Nadal stosuje się niklowe, które są w zastosowanie już od pięciu lat, i w sensie wydajności nie są uważane za najlepsze.

Dla porównania, nowa Honda Civic (debiutująca w 2012) korzysta z nowszych baterii. W innych pojazdach opartych na podobnym zasilaniu jest widoczne podczas jazdy - samochód szybciej przyspiesza, a do tego współpraca baterii i silnika jest usprawniona.

Ale Lexus CT 200h ma za to do zaoferowania imponujący wygląd. Można by go porównać do samochodu sportowego, ale po krótkiej jeździe może być pod tym względem nieco rozczarowujący. Lexus pracuje na bazie tej samej jednostki co Prius (4-cylindrowy silnik VVT, o pojemności 1.8 l), a wiadomo, że taka technologia się bardziej sprzyja oszczędności paliwa niż osiągom.

Porównując wyniki zanieczyszczenia, można odkryć pewną ciekowastkę. Choć Civic jest widziany jako szybszy, to odczyt zanieczyszczenia jest taki sam jak w Lexusie (94 gramy na 1km).

Hybryda Lexusa może więc sprawiać wrażenie auta, które nie wykorzystuje w pełni możliwości jakie daje ta technologia. Ale z pewnością ma wygląd i charakter pojazdu luksusowego.

--
Stopka

Dominik Fidor; Paul Szczerbakowicz

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz