SPLENDOR

21 lipca 2011

Kiedy tylna belka wymaga regeneracji

Kiedy tylna belka wymaga regeneracji

Coraz częściej podróżujemy samochodami. Pokonujemy tysiące kilometrów, co powoduje znaczną eksploatację pojazdów.

Szczególnie często dochodzi do uszkodzenia tylnego zawieszenia francuskich marek samochodów. Tylna belka Peugeot 206 czy tylna belka Citroena po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów wymaga regeneracji. Najczęściej zachodzi konieczność wymiany uszczelnienia. Jeżeli zbagatelizujemy problem, uważając że nasz pojazd działa bez zarzutu, po jakimś czasie dojdzie do luzów w uszczelniaczach, co spowoduje zalanie łożysk wodą. Doprowadzi to do powstawania korozji, co w rezultacie prowadzi do uszkodzenia tylnej belki Peugeota i Citroena.

Uszkodzone tylne zawieszenie daje o sobie znać na początku delikatnym skrzypieniem, które jest bardzo często przez kierowców bagatelizowane. Z czasem odgłosy te zaczynają przeradzać się w stukanie i powstawanie luzów na kołach. Gdy w porę nie zainterweniujemy będzie konieczna nie tyle regeneracja tylnej belki, co jej wymiana. Zużyciu ulegają bowiem nie tylko czopy oraz łożyska. Uszkodzenia dotyczą również gniazda, na których osadzone są łożyska.

Żeby konieczność całkowitej naprawy tylnego zawieszenia nie dotyczyła naszego pojazdu, koniecznością jest profilaktyczna "akcja", polegająca na regeneracji tylnej belki. Po przejechaniu określonej liczby kilometrów (w zależności od modelu samochodu), warto oddać pojazd do specjalisty w celu wzmocnienia uszczelnienia i wymiany kilku elementów. Nie należy tego problemu bagatelizować, bowiem tylne zawieszenie to nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo jazdy.

--
Stopka

PozdrawiamMarcel

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

4 komentarze:

  1. Na szczęście tylna belka to element który dość łatwo wymienić lub jeżeli mamy mocno okrojony budżet to zregenerujemy. Na naszych polskich drogach niestety często zdarza się uszkodzić ten element.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy regeneracja tylnej belki w aucie jest korzystniejsza od wymiany na nową? Chodzi mi tutaj o to czy taka regeneracja patrząc długoterminowo wypada lepiej od zarówno pod względem kosztów jak i żywotności takiej belki? Jest bardzo dużo ofert takiej regeneracji, jedną znalazłem np. tu i cały czas się waham czy jest to rzeczywiście dobre rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wpis, bo rzeczywiście tylna belka w Peugeot 206 bardzo często potrafi się zbuntować. Nieco już też czytałem na stronie, na której znalazłem sporo informacji dotyczących regeneracji tylnej belki, ale, mogę czytać i czytać, ale i tak chyba sam nie podejmę się naprawy, czy nawet regeneracji belki...

    OdpowiedzUsuń
  4. W zeszłym roku zdecydowałem się na renault ze skupu i jak się okazało nie był to najlepszy zakup. Po mniej więcej pół roku poszła tylna belka i konieczna była regeneracja tylnej belki do renault. Dobrze, że mam zaufany warsztat, więc udało się wszystko załatwić bez większych problemów. Na co dzień korzystam z usług warsztatu France Auto Service. Rewelacyjny serwis aut francuskich, naprawiałem u nich tylną belkę kilka lat temu i od tamtej pory tylko do nich jeżdżę z usterką

    OdpowiedzUsuń