SPLENDOR

18 lipca 2011

Kia Popularna

Kia Popularna

Może nie jest to pojazd w stylu komunistycznego 'auta ludu' (z niemieckiego nomen omen volkswagen), nie mniej jednak, Kia Cee'd stała się przebojem polskiego rynku motoryzacyjnego.

Cee'd stał się hitem na miarę dzisiejszej Hondy Civic, czy dawnych i odchodzących w zapomnienie Fiatów 125. W roku debiutu nowej generacji Cee'da (2009), po odbiór salonowych egzemplarzy ustawiały się kolejki. Polska była pierwszym krajem w Europie, gdzie kompaktowa Kia była w ogóle dostępna.



Dwa lata po premierze nie ma aż takiego ruchu, jednak Cee'd nadal trzyma się dobrze, a wyniki sprzedaży są w dalszym ciągu zadowalające. Co więc stanowi o tak takiej sile sukcesu?



Zacznijmy od ceny. Za podstawową wersję zapłacimy w salonie 52,500 PLN, a w zamian i tak dostaniemy dodatki takie jak dwustrefowa klimatyzacja, komputer pokładowy, zestaw głośnomówiący i wielofunkcyjną kierownicą. Choć można się przyczepić do pewnych niedoróbek, takich jak brak wykończenia kierownicy i gałki zmiany biegów.



Podstawowy silnik 1.4 l o mocy 90 KM daje taki sam efekt jak w Hondzie Civic - jazda jest widocznie mniej dynamiczna, jednak kierowca nie ma poczucia jazdy wozem drabiniastym. Obecnie dostępne są już większe jednostki - 1.6 l, oraz 2.0 l, dające znacznie więcej możliwości.



Nie do końca zadowalające jest podwozie, które zachowuje się poprawnie, ale nie jest niczym nadzwyczajnym, i odstaje pod tym względem od kompaktów konkurencji.



Reasumując, jeśli myślimy o nowym aucie z salonu, a mamy rodzinę i budżet nieznacznie przekraczający 50,000 PLN, to Kia Cee'd jest całkiem trafnym wyborem. I nie ma tu ryzyka odpadających klamek, czy podobnych felerów, z innego dobrze znanego 'auta ludu'...



--
Stopka

Dominik Fidor

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz