SPLENDOR

6 kwietnia 2016

KIA OPTIMA SPORTSWAGON



Stylowe i przestronne kombi klasy średniej debiutuje w Polsce podczas Motor Show 2016

- Optima Sportswagon to najważniejsza premiera dla Kia Motors Polska w 2016 r.
- Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia
- 552 l pojemności bagażnika i kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40
- Wytrzymałe nadwozie i intuicyjne w obsłudze systemy asystujące zapewniają
  wysoki poziom bezpieczeństwa
- Nowy system multimedialny z aplikacjami Android Auto™ i Apple CarPlay™
- Wysokie – komfort resorowania i precyzja prowadzenia nie tylko z opcjonalnym
  zawieszeniem o regulowanej charakterystyce tłumienia
- Do wyboru dwa silniki benzynowe i turbodiesel oraz nowoczesna, 7-stopniowa
  przekładnia z dwoma sprzęgłami



Światowa premiera nowej Optimy Sportswagon odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zaledwie miesiąc po światowej premierze polska publiczność może ten samochód podziwiać w Poznaniu na Motor Show. Optima Sportswagon zawita do polskich salonów jesienią tego roku, ale już za kilka dni rozpocznie się proces przyjmowania zamówień na to długo oczekiwane kombi.

Optima kombi – wzorowana na modelu studyjnym o nazwie Sportspace, który debiutował podczas poprzedniego salonu genewskiego – charakteryzuje się efektownym designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza, podobnie jak nowa Optima sedan. Dodatkowymi atutami wersji kombi są przestronniejsze i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz dynamiczna i opływowa sylwetka nadwozia.

Nowa wersja nadwoziowa Optimy będzie oferowana z oszczędnymi i dynamicznymi silnikami do wyboru, włącznie z topową, najmocniejszą odmianą GT. Optima kombi jest wyposażona w wiele innowacyjnych i zaawansowanych systemów asystujących i multimedialnych, które sprawiają, że podróż nią jest bezpieczna, komfortowa i przyjemna.





Nowa Optima Sportswagon: pierwsze kombi klasy średniej marki Kia
Wzorowana na modelu studyjnym Kia Sportspace – pokazanym podczas salonu samochodowego w Genewie w ubiegłym roku – Optima Sportswagon jest pierwszym kombi klasy średniej marki Kia. Jednocześnie – przestronna, jak na kombi przystało, bardzo praktyczna w codziennym użytkowaniu i elegancka Optima Sportswagon zasługuje na miano jednego z najładniejszych kombi w swojej klasie. Pod względem wymiarów zewnętrznych kombi zachowało długość i szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm).

Szerokie światła z tyłu wykonane w technologii LED i zachodzące aż na boki nadwozia, sporych rozmiarów owalna i wyraźnie widoczna końcówka układu wydechowego oraz tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem podkreślają usportowiony charakter Optimy Sportswagon. Sportowy wizerunek dopełniają 16- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami o niskim profilu.

Wysoka jakość wykonania wnętrza, Android Auto™ i Apple CarPlay™ na pokładzie
Nowa Kia Optima kombi oferuje wysokiej jakości wykonanie i dobrej klasy materiały we wnętrzu, zaprojektowanym z myślą o ergonomicznej i komfortowej obsłudze. Niektóre elementy wyposażenia i systemy asystujące dostępne w Optimie Sportswagon wcześniej były stosowane wyłącznie w samochodach wyżej klasy.

Szeroka deska rozdzielcza z licznymi poziomymi liniami potęguje wrażenie przestronności wnętrza i – podobnie jak w Optimie sedan – jest wykonana z materiałów wysokiej jakości. Świadczą o niej nie tylko miękkie i miłe w dotyku tworzywa, tkaniny czy skóra, ale również precyzja wykonania i spasowania poszczególnych elementów deski rozdzielczej czy tapicerki drzwi. Wysoki poziom izolacji akustycznej kabiny pozwala cieszyć się ciszą we wnętrzu nie tylko podczas podróżowania autostradą ze stałą prędkością, ale także podczas jazdy drogami o gorszej nawierzchni.

Wszystkie elektroniczne systemy, poprawiające komfort i obsługę, dzięki którym Optima sedan zasługuje na miano jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut w klasie średniej, są dostępne również w Optimie Sportswagon.

Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia jest wyposażone w nowoczesny, audio-wizualny system nawigacyjny (AVN) dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Cyfrowe radio DAB, już dostępne w wielu europejskich krajach, w pełni współpracuje z systemem AVN. Ponadto, Optima Sportswagon jest pierwszym modelem Kia, którego system multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto™ i Apple CarPlay™. Pierwsza z nich umożliwia pełną integrację z pokładowym systemem multimedialnym urządzeń mobilnych z systemem Android 5.0 (Lollipop) i wyższym, natomiast druga – iPhone’ów serii 5 i nowszych. Obydwie aplikacje umożliwiają kierowcy głosową obsługę urządzenia mobilnego, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy i oczu od drogi.

Aplikacja Android Auto™, umożliwia połącznie smartfona z systemem multimedialnym samochodu i dostęp do aplikacji zainstalowanych w urządzeniu. W ten sposób kierowca może korzystać z nawigacji głosowej Google Maps czy prowadzić rozmowę telefoniczną lub zapoznać się z wiadomościami tekstowymi bez konieczności sięgania do telefonu. Ponadto, aplikacja Android Auto™ umożliwia pobieranie muzyki z Google Play Music.

Apple CarPlay™ natomiast umożliwi użytkownikom iPhone’ów korzystanie ze sterowania głosowego urządzeniem za pośrednictwem asystenta Siri. Dzięki tej funkcji użytkownicy iPhone’ów mają dostęp do aplikacji zainstalowanych w urządzeniu, mogą korzystać z nawigacji Apple Maps, wykonywać połączenia telefoniczne i odsłuchiwać wiadomości tekstowe. Aplikacja Apple CarPlay™ współpracuje z innymi aplikacjami audio i umożliwia streaming muzyki czy audiobooków, które są zainstalowane w urządzeniu.

System AVN gwarantuje dostęp do pakietu usług Kia Connected Services, na czele z najbardziej aktualnymi informacjami przydatnymi podczas jazdy. Dostawcą informacji jest firma TomTom. Za pośrednictwem Kia Connected Services kierowca może – dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na drodze, otrzymywać ostrzeżenia o fotoradarach, wyszukiwać interesujące miejsca w pobliżu czy sprawdzić prognozę pogody. Dla nabywców Optimy Sportswagon w Europie Kia Connected Services będzie oferowany bezpłatnie przez 7 lat od daty zakupu auta.

Multimedialny system w Optimie Sportswagon seryjnie jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą miłośnicy dobrego i czystego brzmienia mogą ją wyposażyć w system audio Harman Kardon Premium Sound o mocy 490 W z zewnętrznym wzmacniaczem oraz zintegrowany z 8 głośnikami i z subwooferem. Muzykę zapisaną w postaci plików audio system ten odtwarza w technologii Clar-Fi.

Optima Sportswagon może być wyposażona w bezprzewodową ładowarkę o mocy 5W do ładowania urządzeń mobilnych. Ładowarka znajduje się na tunelu przy konsoli środkowej. Komunikat „wykryto urządzenie” informuje o tym, że kompatybilne z bezprzewodową ładowarką urządzenie zostało umieszczone w odpowiednim miejscu i rozpoczyna się ładowanie. Na zestawie wskaźników pojawia się informacja o stanie naładowania baterii. Przed opuszczeniem samochodu użytkownik jest ostrzegany o tym, że zostawił urządzenie w aucie. Bezprzewodowa ładowarka jest wyposażona w system, który zabezpiecza urządzenie przed przegrzaniem w trakcie używania.

Ponadto, w zależności od wersji wyposażenia, do nowej odmiany nadwoziowej Optimy Kia oferuje 2 porty USB do ładowania urządzeń przenośnych – po jednym w przedniej i tylnej części kabiny.

W zależności od rynku, Optima Sportswagon może być wyposażona w system Around View Monitor, który zapewnia widok dookoła auta. Dzięki obrazowi z 4 kamer na dotykowym ekranie jest wyświetlany widok auta z góry wraz z najbliższym otoczeniem, co zdecydowanie ułatwia manewrowanie i parkowanie samochodem liczącym blisko 5 m długości. Smart Parking Assist System (SPAS) również jest oferowany. Dzięki niemu Optima Sportswagon automatycznie potrafi zaparkować nie tylko w miejscu równoległym do krawędzi jezdni, ale także w luce między autami zaparkowanymi prostopadle do krawężnika. Kierowca może liczyć na pomoc Optimy Sportswagon również podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. W czasie jazdy nocą Optima Sportswagon także może asystować kierowcy dzięki systemowi Dynamic Bending Headlamps, który sprawia, że reflektory Optimy Sportswagon podążają za profilem drogi.




Liczne elementy poprawiające funkcjonalność, przestronny bagażnik i kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40.
Nowa Optima Sportswagon zasługuje na miano najbardziej funkcjonalnej Optimy w historii. Zasługa w tym nie tylko pojemnego przedziału bagażowego, ale także przemyślanych rozwiązań ułatwiających zagospodarowanie przestrzeni w bagażniku. W porównaniu z przedziałem bagażowym Optimy sedan bagażnik Sportswagona znacząco urósł i ma pojemność 552 l (wg normy VDA).

Rozbudowany system podziału przestrzeni w bagażniku i zabezpieczenia przedmiotów przed przesuwaniem się sprawiają, że Optima Sportswagon jest bardziej praktycznym kombi niż wielu klasowych konkurentów. Bariera z elastyczną siatką znajdująca się za oparciem tylnej kanapy, przesuwane przegrody i szyny w podłodze bagażnika oraz płaska podłoga umożliwiają zabezpieczenie przedmiotów o różnych kształtach. Pakowanie bagażnika Optimy Sportswagon ułatwia również system Smart Power Tailgate, czyli elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie, gdy kluczyk do auta zostanie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie pokrywy bagażnika.

Dzielone w proporcji 40:20:40 i składane oparcie tylnej kanapy należy do wyposażenia seryjnego i zdecydowanie ułatwia transport długich przedmiotów. Gdy środkowa część oparcia zostanie złożona, Optimą Sportswagon wciąż wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby.





Wytrzymałe nadwozie i intuicyjne w obsłudze systemy asystujące
Dzięki wytrzymałemu nadwoziu o lekkiej konstrukcji i licznym systemom asystującym nowa Optima Spotswagon zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Od samego początku inżynierowie konstruowali ten samochód z założeniem, że ma uzyskać najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wyniki uzyskane podczas testu zderzeniowego przez Optimę sedan potwierdziły założenia konstruktorów.

W aż 51% nadwozie Optimy kombi skonstruowano z wykorzystaniem zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS). Ten rodzaj stali zastosowano w konstrukcji, między innymi, słupków A i B, podłużnic, podłogi, nadkoli z przodu, ramy dachu, tylnego słupka i przegrody między kabiną a bagażnikiem. Do wyposażenia seryjnego Optimy Sportswagon należy 7 poduszek powietrznych – czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kolanowa po stronie kierowcy oraz kurtynowe. Podobnie jak sedan, również Optima kombi ma celująco zaliczyć testy zderzeniowe Euro NCAP. Od niedawna bardzo istotny wpływ na ich końcową ocenę mają także systemy asystujące kierowcy.

Nowa Optima Sportswagon seryjnie jest wyposażona w Vehicle Stability Management (VSM), czyli w system stabilizacji auta. VSM pomaga utrzymać stabilność samochodu zarówno podczas hamowania, jak i w trakcie pokonywania zakrętów. System wpływa na zachowanie auta za pośrednictwem systemu stabilizacji toru jazdy (ESC) i układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem. Gdy nastąpi utrata przyczepności chociaż jednego z kół, VSM natychmiast  ustabilizuje samochód i ułatwi kierowcy bezpieczny powrót na właściwy tor jazdy.

W zależności od rynku Optima Sportswagon będzie oferowana z licznymi systemami asystującymi:
            Advanced Smart Cruise Control (SCC), który automatycznie dostosowuje prędkość i odległość Optimy kombi do pojazdu znajdującego się przed nią,
            Automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych. System korzysta z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania zagrożenia ewentualną kolizją z innym pojazdem lub z pieszym. AEB pozwala uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki i prowadzi do zatrzymania samochodu,
            Lane Keeping Assist System (LKAS), wykrywa pozycję Optimy kombi na pasie ruchu i ostrzega o jej niezamierzonej zmianie. System śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy, jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu,
            High Beam Assist (HBA), automatycznie dostosowuje oświetlenie drogi do innych użytkowników i do warunków jazdy,
            Speed Limit Information Function (SLIF), na wyświetlaczu między zegarami wyświetla informacje o aktualnym ograniczeniu prędkości na podstawie obrazu z kamer,
            Blind Spot Detection (BSD), kontrolką w lusterku zewnętrznym ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się na sąsiednim pasie ruchu w martwym polu widzenia lusterek,
            Rear Cross Traffic Alert (RCTA), ostrzega o pojazdach zbliżających się z boku podczas cofania z miejsca parkingowego lub z garażu na ulicę.
System AEB zastosowany w Optimie Sportswagon jest unikalny w porównaniu z podobnymi systemami stosowanymi przez europejskich konkurentów. AEB wykorzystuje dane nie tylko z radaru krótkiego zasięgu, ale również informacje z radaru dalekiego zasięgu. Dzięki temu Optima kombi potrafi wykryć samochody lub pieszych, znajdujących się znacznie dalej i przy wyższej prędkości niż konkurenci.
Radar krótkiego zasięgu, wykorzystywany przede wszystkim podczas jazdy w mieście, pozwala uniknąć kolizji lub znacznie zminimalizować jej skutki przy prędkości w przedziale 8 - 60 km/h. Radar dalekiego zasięgu umożliwia Optimie Sportswagon zauważyć niebezpieczeństwo i zareagować stosownie do niego przy prędkościach pomiędzy 8 km/h a 80 km/h. System rozpoznawania pieszych działa przy prędkości do 60 km/h.



Wysoki komfort resorowania, dobra precyzja prowadzenia i zawieszenie o regulowanej charakterystyce tłumienia (dostępne jako opcja)
Zaletami nowej Optimy sedan są komfort podróżowania, stabilne zachowanie podczas jazdy z dużą prędkością i pewne prowadzenie. Zawieszenie Optimy Sportswagon zostało zaprojektowane tak, aby wersja kombi prowadziła się równie dobrze co sedan. Inżynierowie sporo czasu poświęcili na dopracowanie zawieszenia pod kątem jeszcze lepszego tłumienia nierówności na drogach o złej nawierzchni oraz jeszcze większej precyzji prowadzenia. Niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zostało na nowo zestrojone ze względu na nieco inny rozkład masy, której w Optimie Sportswagon nieco większy udział przypada na koła tylnej osi.

Zmiany w konstrukcji zawieszenia objęły przesunięcie bardziej na zewnątrz punktów mocowania ram pomocniczych do nadwozia oraz zwiększenie sztywności wzdłużnej połączeń metalowo-gumowych i zastosowanie sztywniejszych łożysk kół przednich. W wielowahaczowym tylnym zawieszeniu Optimy kombi z podwójnymi, dolnymi wahaczami zastosowano cieńsze, ale bardziej pochłaniające energię łożyska. Zmiany te zaowocowały szybszymi reakcjami Optimy Sportswagon na komendy wydawane kierownicą, lepszą trakcją podczas pokonywania zakrętów i większą stabilnością nadwozia zarówno w czasie jazdy autostradą, jak i po drogach o gorszej nawierzchni.

Optima kombi jest wyposażona w nowy rodzaj wspomagania układu kierowniczego z przekładnią zębatkową i z silnikiem elektrycznym zamocowanym bezpośrednio na listwie zębatej (R-MDPS). Ten rodzaj wspomagania układu kierowniczego seryjnie jest montowany w modelach sprzedawanych w Europie i napędzanych silnikiem 1.7 CRDi oraz w modelu GT z dwulitrową jednostką napędową T-GDI pod maską. Zamocowanie silnika wspomagania na listwie zębatej zamiast na kolumnie kierownicy sprawia, że wyczucie układu kierowniczego jest  lepsze, a reakcje na komendy wydawane kierownicą – szybsze. Szczególnie daje się to zauważyć w okolicach centralnego położenia kierownicy. Optima Sportswagon wyposażona w układ R-MDPS należy do najbardziej zwinnych samochodów w swojej klasie.

Dodatkowo, aby Optimę Sportswagon uczynić kombi jeszcze bardziej dynamicznym, wersję 1.7 CRDi można wyposażyć w zawieszenie o elektronicznie regulowanej charakterystyce tłumienia (ECS). Odmiana 2.0 T-GDI GT standardowo jest wyposażona w zawieszenie ECS. W regulowanych amortyzatorach przy każdym kole znajdują się zawory, które są połączone z czujnikami przeciążenia – głównym w centralnym komputerze i dodatkowymi, które znajdują się przy przednich kołach. Na podstawie danych z czujników przeciążenia oraz z informacji o kącie obrotu kierownicy i położeniu pedału przyspieszenia, komputer sterujący pracą amortyzatorów „odczytuje” styl jazdy, profil drogi oraz stan nawierzchni i dostosowuje do nich siłę tłumienia i szybkość reakcji niezależnie każdego z 4 amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru 2 tryby pracy amortyzatorów – normal i sport.

Do wyboru – silniki benzynowe i turbodiesel oraz dwa rodzaje przekładni
Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru, wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM, który – prawdopodobnie – będzie najczęściej wybierany przez klientów w Europie. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy kombi – 2.0 T-GDI GT – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr/min do 4000 obr/min.

Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami, która zmienia przełożenia bardzo płynnie i szybko. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik Optimy Sportswagon standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

W sprzedaży od 4-go kwartału 2016 roku
Optima Sportswagon trafi do sprzedaży w Europie jesienią. Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung. Podobnie jak pozostałe modele, także Optima Sportswagon będzie objęta 7-letnią gwarancją producenta (lub przebieg 150 tys. km).



NOWA KIA OPTIMA SPORTSWAGON –
DANE TECHNICZNE (WERSJA EUROPEJSKA)

Nadwozie i napęd
Czteroodrzwiowe, pięcioosobowe kombi; nadwozie wykonane ze stali. Do wyboru silniki czterocylindrowe – dwa benzynowe i turbodiesel. Napęd na przednie koła za pośrednictwem przekładni mechanicznej lub automatycznej – w zależności od modelu.

Silniki
2,0 l / 163 KM CVVL (benzynowy)
Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący
Pojemność skokowa                         2,0 l, 1999 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka          81,0 x 97,0 mm
Stopień sprężania                              10,3:1
Maksymalna moc                              163 KM (120 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy       196 Nm przy 4800 obr/min
Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)
Sterowanie zaworami                                    Zmienne czasy faz rozrządu
Norma emisji spalin                           Euro 6

2,0 l / 245 KM T-GDI (benzynowy)
Typ/rodzaj                                          czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa                         2,0 l, 1998 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka          86,0 x 86,0 mm
Stopień sprężania                              10:1
Maksymalna moc                              245 KM (180 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy       353 Nm w przedziale 1350-4000 obr/min
Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)
Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa
Norma emisji spalin                           Euro 6

1,7 l / 141 KM CRDi (turbodiesel)
Typ/rodzaj                                          DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa                         1,7 l, 1685 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka          77,2 x 90,0 mm
Stopień sprężania                              15,7:1
Maksymalna moc                              141 KM (104 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy       340 Nm w przedziale 1750-2500 obr/min
Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)
Zasilanie                                             bezpośredni wtrysk paliwa common-rail
Norma emisji spalin                           Euro 6

Skrzynie biegów
                                                           2.0 CVVL        1.7 CRDi         2.0 T-GDI                  
Mechaniczna (MT)                            6-bieg.             6-bieg.             ---
Automatyczna (AT)                           6-bieg.             7DCT              6-bieg.

Wielkość przełożeń
                                     2.0 CVVL        1.7 CRDi       2.0 T-GDI
                                                 MT      AT       MT      AT       AT
1                                             3.615   4.400   3.615   3.786   4.766
2                                             2.080   2.726   1.931   2.261   2.946
3                                             1.387   1.834   1.696   1.957   1.917
4                                             1.079   1.392   1.241   1.023   1.420
5                                             0.884   1.000   0.921   0.778   1.000
6                                             0.744   0.774   0.780   0.837   0.772
7                                             ---        ---        ---        0.681   ---
Bieg wsteczny                                    3.000   3.440   3.731   5.074   3.393
Przełożenie przekł. głównej   4.533   3.383   3.765   3.158   2.885

Zawieszenie kół
Przednie                          Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Tylne                               Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe,  stabilizator przechyłów

Układ kierowniczy
                                               2.0 CVVL        1.7 CRDi         2.0 T-GDI
Przełożenie                            14,34:1            13,29:1            14,34:1
Liczba obrotów kierownicy    2,78                 2,6                   2,78
Średnica zawracania             10,9 m
Rodzaj                             Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektromechaniczne
2.0 CVVL                        Silnik wspomagania na kolumnie kierownicy (C-MDPS)
1.7 CRDi                         Silnik wspomagania na listwie zębatkowej (R-MDPS)
2.0 T-GDI                        Silnik wspomagania na listwie zębatkowej (R-MDPS)

Hamulce
Z przodu                          Æ300~320 mm, tarczowe wentylowane (Æ330 mm dla 2.0 T-GDI)
Z tyłu                               Æ284~300 mm, tarczowe (Æ314 mm, tarczowe wentyl. dla 2.0 T-GDI)

Koła i ogumienie
Standard                          Æ16-cali, z lekkich stopów, opony 215/60 R16
Standard, 2.0 T-GDI       Æ18-cali, z lekkich stopów, opony 235/45 R18
Opcja                               Æ17-cali, z lekkich stopów, opony, 215/55 R17
                                        Æ18-cali, z lekkich stopów, opony, 235/45 R18
Koło zapasowe                Zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość całkowita                  4855
Szerokość całkowita*                        1860
Wysokość całkowita              1470
Rozstaw osi                            2805
Rozstaw kół z przodu             1614
Rozstaw kół z tyłu                  1621
Zwis przedni                             965
Zwis tylny                               1085
Prześwit                                    135
*bez lusterek bocznych
Wewnętrzne
Rząd 1                        Rząd 2
Przestrzeń na głowę                          1,020               970
Przestrzeń na nogi                             1,155               905
Szerokość na wysokości ramion      1,475               1,432

Pojemności
Zbiornik paliwa                                   70 l
Bagażnik (VDA)                                 552 l

Masy (kg)
                                                              2.0 CVVL        1.7 CRDi      2.0 T-GDI
                                                             MT      AT       MT      AT     AT
Masa własna                                      1,475   1,495   1,545   1,560   TBC
Dop. masa całkowita                         2,070   2,090   2,140   2,150   TBC
Masa przyczepy, hamowanej           1,700   1,300   1,800   1,500   TBC
Masa przyczepy, niehamowanej         750      650      750      750    TBC

*Wszystkie dane techniczne są zgodne z przepisami homologacyjnymi w różnych regionach świata (Rosja, Australia, Europa Wschodnia). Europejska homologacja nastąpi na krótko przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.





Autor: Kia Motors Polska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz