Stylowe
i przestronne kombi klasy średniej debiutuje w Polsce podczas Motor Show 2016
- Optima
Sportswagon to najważniejsza premiera dla Kia Motors Polska w 2016 r.
- Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia
- 552 l pojemności bagażnika i kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40
- Wytrzymałe nadwozie i intuicyjne w obsłudze systemy asystujące zapewniają
wysoki poziom bezpieczeństwa
- Nowy system multimedialny z aplikacjami Android Auto™ i Apple CarPlay™
- Wysokie – komfort resorowania i precyzja prowadzenia nie tylko z opcjonalnym
zawieszeniem o regulowanej charakterystyce tłumienia
- Do wyboru dwa silniki benzynowe i turbodiesel oraz nowoczesna, 7-stopniowa
przekładnia z dwoma sprzęgłami
- Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia
- 552 l pojemności bagażnika i kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40
- Wytrzymałe nadwozie i intuicyjne w obsłudze systemy asystujące zapewniają
wysoki poziom bezpieczeństwa
- Nowy system multimedialny z aplikacjami Android Auto™ i Apple CarPlay™
- Wysokie – komfort resorowania i precyzja prowadzenia nie tylko z opcjonalnym
zawieszeniem o regulowanej charakterystyce tłumienia
- Do wyboru dwa silniki benzynowe i turbodiesel oraz nowoczesna, 7-stopniowa
przekładnia z dwoma sprzęgłami
Światowa premiera
nowej Optimy Sportswagon odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu
Samochodowego w Genewie. Zaledwie miesiąc po światowej premierze polska
publiczność może ten samochód podziwiać w Poznaniu na Motor Show. Optima
Sportswagon zawita do polskich salonów jesienią tego roku, ale już za kilka dni
rozpocznie się proces przyjmowania zamówień na to długo oczekiwane kombi.
Optima kombi – wzorowana na modelu
studyjnym o nazwie Sportspace, który debiutował podczas poprzedniego salonu
genewskiego – charakteryzuje się efektownym designem i wysoką jakością
wykończenia wnętrza, podobnie jak nowa Optima sedan. Dodatkowymi atutami wersji
kombi są przestronniejsze i bardziej funkcjonalne wnętrze oraz dynamiczna i
opływowa sylwetka nadwozia.
Nowa wersja nadwoziowa Optimy będzie
oferowana z oszczędnymi i dynamicznymi silnikami do wyboru, włącznie z topową,
najmocniejszą odmianą GT. Optima kombi jest wyposażona w wiele innowacyjnych i
zaawansowanych systemów asystujących i multimedialnych, które sprawiają, że
podróż nią jest bezpieczna, komfortowa i przyjemna.
Nowa
Optima Sportswagon: pierwsze kombi klasy średniej marki Kia
Wzorowana na modelu studyjnym Kia
Sportspace – pokazanym podczas salonu samochodowego w Genewie w ubiegłym roku –
Optima Sportswagon jest pierwszym kombi klasy średniej marki Kia. Jednocześnie
– przestronna, jak na kombi przystało, bardzo praktyczna w codziennym użytkowaniu
i elegancka Optima Sportswagon zasługuje na miano jednego z najładniejszych kombi
w swojej klasie. Pod względem wymiarów zewnętrznych kombi zachowało długość i
szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest
wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm).
Szerokie światła z tyłu wykonane w
technologii LED i zachodzące aż na boki nadwozia, sporych rozmiarów owalna i
wyraźnie widoczna końcówka układu wydechowego oraz tylny zderzak zintegrowany z
dyfuzorem podkreślają usportowiony charakter Optimy Sportswagon. Sportowy
wizerunek dopełniają 16- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami o
niskim profilu.
Wysoka
jakość wykonania wnętrza, Android Auto™ i Apple CarPlay™ na pokładzie
Nowa Kia Optima kombi oferuje wysokiej
jakości wykonanie i dobrej klasy materiały we wnętrzu, zaprojektowanym z myślą
o ergonomicznej i komfortowej obsłudze. Niektóre elementy wyposażenia i systemy
asystujące dostępne w Optimie Sportswagon wcześniej były stosowane wyłącznie w
samochodach wyżej klasy.
Szeroka deska rozdzielcza z licznymi
poziomymi liniami potęguje wrażenie przestronności wnętrza i – podobnie jak w
Optimie sedan – jest wykonana z materiałów wysokiej jakości. Świadczą o niej
nie tylko miękkie i miłe w dotyku tworzywa, tkaniny czy skóra, ale również
precyzja wykonania i spasowania poszczególnych elementów deski rozdzielczej czy
tapicerki drzwi. Wysoki poziom izolacji akustycznej kabiny pozwala cieszyć się
ciszą we wnętrzu nie tylko podczas podróżowania autostradą ze stałą prędkością,
ale także podczas jazdy drogami o gorszej nawierzchni.
Wszystkie elektroniczne systemy,
poprawiające komfort i obsługę, dzięki którym Optima sedan zasługuje na miano
jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut w klasie średniej, są
dostępne również w Optimie Sportswagon.
Pierwsze kombi segmentu D w historii marki
Kia jest wyposażone w nowoczesny, audio-wizualny system nawigacyjny (AVN)
dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Cyfrowe radio DAB, już dostępne
w wielu europejskich krajach, w pełni współpracuje z systemem AVN. Ponadto,
Optima Sportswagon jest pierwszym modelem Kia, którego system multimedialny
został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto™ i Apple
CarPlay™. Pierwsza z nich umożliwia pełną integrację z pokładowym systemem
multimedialnym urządzeń mobilnych z systemem Android 5.0 (Lollipop) i wyższym,
natomiast druga – iPhone’ów serii 5 i nowszych. Obydwie aplikacje umożliwiają
kierowcy głosową obsługę urządzenia mobilnego, bez konieczności odrywania rąk
od kierownicy i oczu od drogi.
Aplikacja Android Auto™, umożliwia
połącznie smartfona z systemem multimedialnym samochodu i dostęp do aplikacji
zainstalowanych w urządzeniu. W ten sposób kierowca może korzystać z nawigacji
głosowej Google Maps czy prowadzić rozmowę telefoniczną lub zapoznać się z
wiadomościami tekstowymi bez konieczności sięgania do telefonu. Ponadto,
aplikacja Android Auto™ umożliwia pobieranie muzyki z Google Play Music.
Apple CarPlay™ natomiast umożliwi
użytkownikom iPhone’ów korzystanie ze sterowania głosowego urządzeniem za
pośrednictwem asystenta Siri. Dzięki tej funkcji użytkownicy iPhone’ów mają
dostęp do aplikacji zainstalowanych w urządzeniu, mogą korzystać z nawigacji
Apple Maps, wykonywać połączenia telefoniczne i odsłuchiwać wiadomości
tekstowe. Aplikacja Apple CarPlay™ współpracuje z innymi aplikacjami audio i
umożliwia streaming muzyki czy audiobooków, które są zainstalowane w
urządzeniu.
System AVN gwarantuje dostęp do pakietu
usług Kia Connected Services, na czele z najbardziej aktualnymi informacjami
przydatnymi podczas jazdy. Dostawcą informacji jest firma TomTom. Za
pośrednictwem Kia Connected Services kierowca może – dowiedzieć się o aktualnej
sytuacji na drodze, otrzymywać ostrzeżenia o fotoradarach, wyszukiwać
interesujące miejsca w pobliżu czy sprawdzić prognozę pogody. Dla nabywców
Optimy Sportswagon w Europie Kia Connected Services będzie oferowany bezpłatnie
przez 7 lat od daty zakupu auta.
Multimedialny system w Optimie Sportswagon
seryjnie jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą miłośnicy dobrego i czystego
brzmienia mogą ją wyposażyć w system audio Harman Kardon Premium Sound o mocy 490
W z zewnętrznym wzmacniaczem oraz zintegrowany z 8 głośnikami i z subwooferem.
Muzykę zapisaną w postaci plików audio system ten odtwarza w technologii
Clar-Fi.
Optima Sportswagon może być wyposażona w
bezprzewodową ładowarkę o mocy 5W do ładowania urządzeń mobilnych. Ładowarka znajduje
się na tunelu przy konsoli środkowej. Komunikat „wykryto urządzenie” informuje
o tym, że kompatybilne z bezprzewodową ładowarką urządzenie zostało umieszczone
w odpowiednim miejscu i rozpoczyna się ładowanie. Na zestawie wskaźników pojawia
się informacja o stanie naładowania baterii. Przed opuszczeniem samochodu
użytkownik jest ostrzegany o tym, że zostawił urządzenie w aucie. Bezprzewodowa
ładowarka jest wyposażona w system, który zabezpiecza urządzenie przed
przegrzaniem w trakcie używania.
Ponadto, w zależności od wersji
wyposażenia, do nowej odmiany nadwoziowej Optimy Kia oferuje 2 porty USB do
ładowania urządzeń przenośnych – po jednym w przedniej i tylnej części kabiny.
W zależności od rynku, Optima Sportswagon
może być wyposażona w system Around View Monitor, który zapewnia widok dookoła
auta. Dzięki obrazowi z 4 kamer na dotykowym ekranie jest wyświetlany widok auta
z góry wraz z najbliższym otoczeniem, co zdecydowanie ułatwia manewrowanie i
parkowanie samochodem liczącym blisko 5 m długości. Smart Parking Assist System
(SPAS) również jest oferowany. Dzięki niemu Optima Sportswagon automatycznie
potrafi zaparkować nie tylko w miejscu równoległym do krawędzi jezdni, ale
także w luce między autami zaparkowanymi prostopadle do krawężnika. Kierowca
może liczyć na pomoc Optimy Sportswagon również podczas wyjeżdżania z miejsca
parkingowego. W czasie jazdy nocą Optima Sportswagon także może asystować
kierowcy dzięki systemowi Dynamic Bending Headlamps, który sprawia, że
reflektory Optimy Sportswagon podążają za profilem drogi.
Liczne
elementy poprawiające funkcjonalność, przestronny bagażnik i kanapa
dzielona w proporcjach 40:20:40.
Nowa Optima Sportswagon zasługuje na miano
najbardziej funkcjonalnej Optimy w historii. Zasługa w tym nie tylko pojemnego
przedziału bagażowego, ale także przemyślanych rozwiązań ułatwiających
zagospodarowanie przestrzeni w bagażniku. W porównaniu z przedziałem bagażowym
Optimy sedan bagażnik Sportswagona znacząco urósł i ma pojemność 552 l (wg
normy VDA).
Rozbudowany system podziału przestrzeni w
bagażniku i zabezpieczenia przedmiotów przed przesuwaniem się sprawiają, że
Optima Sportswagon jest bardziej praktycznym kombi niż wielu klasowych
konkurentów. Bariera z elastyczną siatką znajdująca się za oparciem tylnej
kanapy, przesuwane przegrody i szyny w podłodze bagażnika oraz płaska podłoga
umożliwiają zabezpieczenie przedmiotów o różnych kształtach. Pakowanie
bagażnika Optimy Sportswagon ułatwia również system Smart Power Tailgate, czyli
elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie, gdy
kluczyk do auta zostanie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie pokrywy
bagażnika.
Dzielone w proporcji 40:20:40 i składane
oparcie tylnej kanapy należy do wyposażenia seryjnego i zdecydowanie ułatwia
transport długich przedmiotów. Gdy środkowa część oparcia zostanie złożona,
Optimą Sportswagon wciąż wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby.
Wytrzymałe
nadwozie i intuicyjne w obsłudze systemy asystujące
Dzięki wytrzymałemu nadwoziu o lekkiej
konstrukcji i licznym systemom asystującym nowa Optima Spotswagon zapewnia
wysoki poziom bezpieczeństwa. Od samego początku inżynierowie konstruowali ten
samochód z założeniem, że ma uzyskać najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę w teście
zderzeniowym Euro NCAP. Wyniki uzyskane podczas testu zderzeniowego przez
Optimę sedan potwierdziły założenia konstruktorów.
W aż 51% nadwozie Optimy kombi
skonstruowano z wykorzystaniem zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości
(AHSS). Ten rodzaj stali zastosowano w konstrukcji, między innymi, słupków A i
B, podłużnic, podłogi, nadkoli z przodu, ramy dachu, tylnego słupka i przegrody
między kabiną a bagażnikiem. Do wyposażenia seryjnego Optimy Sportswagon należy
7 poduszek powietrznych – czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kolanowa po
stronie kierowcy oraz kurtynowe. Podobnie jak sedan, również Optima kombi ma
celująco zaliczyć testy zderzeniowe Euro NCAP. Od niedawna bardzo istotny wpływ
na ich końcową ocenę mają także systemy asystujące kierowcy.
Nowa Optima Sportswagon seryjnie jest
wyposażona w Vehicle Stability Management (VSM), czyli w system stabilizacji
auta. VSM pomaga utrzymać stabilność samochodu zarówno podczas hamowania, jak i
w trakcie pokonywania zakrętów. System wpływa na zachowanie auta za
pośrednictwem systemu stabilizacji toru jazdy (ESC) i układu kierowniczego z
elektrycznym wspomaganiem. Gdy nastąpi utrata przyczepności chociaż jednego z
kół, VSM natychmiast ustabilizuje
samochód i ułatwi kierowcy bezpieczny powrót na właściwy tor jazdy.
W zależności
od rynku Optima Sportswagon będzie oferowana z licznymi systemami asystującymi:
•
Advanced Smart Cruise Control
(SCC), który automatycznie dostosowuje prędkość i odległość Optimy kombi do pojazdu
znajdującego się przed nią,
•
Automatyczny system hamowania
awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych. System korzysta z radaru
dalekiego zasięgu do wykrywania zagrożenia ewentualną kolizją z innym
pojazdem lub z pieszym. AEB pozwala uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki
i prowadzi do zatrzymania samochodu,
•
Lane Keeping Assist System
(LKAS), wykrywa pozycję Optimy kombi na pasie ruchu i ostrzega o jej niezamierzonej
zmianie. System śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokonuje
samoczynnej korekty toru jazdy, jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez
włączenia kierunkowskazu,
•
High Beam Assist (HBA),
automatycznie dostosowuje oświetlenie drogi do innych użytkowników i do
warunków jazdy,
•
Speed Limit Information Function
(SLIF), na wyświetlaczu między zegarami wyświetla informacje o aktualnym ograniczeniu
prędkości na podstawie obrazu z kamer,
•
Blind Spot Detection (BSD), kontrolką
w lusterku zewnętrznym ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się na
sąsiednim pasie ruchu w martwym polu widzenia lusterek,
•
Rear Cross Traffic Alert (RCTA),
ostrzega o pojazdach zbliżających się z boku podczas cofania z miejsca
parkingowego lub z garażu na ulicę.
System AEB zastosowany
w Optimie Sportswagon jest unikalny w porównaniu z podobnymi systemami stosowanymi
przez europejskich konkurentów. AEB wykorzystuje dane nie tylko z radaru
krótkiego zasięgu, ale również informacje z radaru dalekiego zasięgu. Dzięki
temu Optima kombi potrafi wykryć samochody lub pieszych, znajdujących się
znacznie dalej i przy wyższej prędkości niż konkurenci.
Radar
krótkiego zasięgu, wykorzystywany przede wszystkim podczas jazdy w mieście,
pozwala uniknąć kolizji lub znacznie zminimalizować jej skutki przy prędkości w
przedziale 8 - 60 km/h. Radar dalekiego zasięgu umożliwia Optimie Sportswagon
zauważyć niebezpieczeństwo i zareagować stosownie do niego przy prędkościach
pomiędzy 8 km/h a 80 km/h. System rozpoznawania pieszych działa przy prędkości
do 60 km/h.
Wysoki komfort resorowania, dobra precyzja prowadzenia i zawieszenie o regulowanej charakterystyce tłumienia (dostępne jako opcja)
Zaletami nowej Optimy sedan są komfort podróżowania, stabilne zachowanie podczas jazdy z dużą prędkością i pewne prowadzenie. Zawieszenie Optimy Sportswagon zostało zaprojektowane tak, aby wersja kombi prowadziła się równie dobrze co sedan. Inżynierowie sporo czasu poświęcili na dopracowanie zawieszenia pod kątem jeszcze lepszego tłumienia nierówności na drogach o złej nawierzchni oraz jeszcze większej precyzji prowadzenia. Niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zostało na nowo zestrojone ze względu na nieco inny rozkład masy, której w Optimie Sportswagon nieco większy udział przypada na koła tylnej osi.
Zmiany w konstrukcji zawieszenia objęły przesunięcie bardziej na zewnątrz punktów mocowania ram pomocniczych do nadwozia oraz zwiększenie sztywności wzdłużnej połączeń metalowo-gumowych i zastosowanie sztywniejszych łożysk kół przednich. W wielowahaczowym tylnym zawieszeniu Optimy kombi z podwójnymi, dolnymi wahaczami zastosowano cieńsze, ale bardziej pochłaniające energię łożyska. Zmiany te zaowocowały szybszymi reakcjami Optimy Sportswagon na komendy wydawane kierownicą, lepszą trakcją podczas pokonywania zakrętów i większą stabilnością nadwozia zarówno w czasie jazdy autostradą, jak i po drogach o gorszej nawierzchni.
Optima kombi jest wyposażona w nowy rodzaj wspomagania układu kierowniczego z przekładnią zębatkową i z silnikiem elektrycznym zamocowanym bezpośrednio na listwie zębatej (R-MDPS). Ten rodzaj wspomagania układu kierowniczego seryjnie jest montowany w modelach sprzedawanych w Europie i napędzanych silnikiem 1.7 CRDi oraz w modelu GT z dwulitrową jednostką napędową T-GDI pod maską. Zamocowanie silnika wspomagania na listwie zębatej zamiast na kolumnie kierownicy sprawia, że wyczucie układu kierowniczego jest lepsze, a reakcje na komendy wydawane kierownicą – szybsze. Szczególnie daje się to zauważyć w okolicach centralnego położenia kierownicy. Optima Sportswagon wyposażona w układ R-MDPS należy do najbardziej zwinnych samochodów w swojej klasie.
Dodatkowo, aby Optimę Sportswagon uczynić kombi jeszcze bardziej dynamicznym, wersję 1.7 CRDi można wyposażyć w zawieszenie o elektronicznie regulowanej charakterystyce tłumienia (ECS). Odmiana 2.0 T-GDI GT standardowo jest wyposażona w zawieszenie ECS. W regulowanych amortyzatorach przy każdym kole znajdują się zawory, które są połączone z czujnikami przeciążenia – głównym w centralnym komputerze i dodatkowymi, które znajdują się przy przednich kołach. Na podstawie danych z czujników przeciążenia oraz z informacji o kącie obrotu kierownicy i położeniu pedału przyspieszenia, komputer sterujący pracą amortyzatorów „odczytuje” styl jazdy, profil drogi oraz stan nawierzchni i dostosowuje do nich siłę tłumienia i szybkość reakcji niezależnie każdego z 4 amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru 2 tryby pracy amortyzatorów – normal i sport.
Do wyboru – silniki benzynowe i turbodiesel oraz dwa rodzaje przekładni
Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru, wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM, który – prawdopodobnie – będzie najczęściej wybierany przez klientów w Europie. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy kombi – 2.0 T-GDI GT – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr/min do 4000 obr/min.
Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami, która zmienia przełożenia bardzo płynnie i szybko. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik Optimy Sportswagon standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.
W sprzedaży od 4-go kwartału 2016 roku
Optima Sportswagon trafi do sprzedaży w Europie jesienią. Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung. Podobnie jak pozostałe modele, także Optima Sportswagon będzie objęta 7-letnią gwarancją producenta (lub przebieg 150 tys. km).
NOWA
KIA OPTIMA SPORTSWAGON –
DANE TECHNICZNE (WERSJA EUROPEJSKA)
DANE TECHNICZNE (WERSJA EUROPEJSKA)
Nadwozie
i napęd
Czteroodrzwiowe, pięcioosobowe kombi;
nadwozie wykonane ze stali. Do wyboru silniki czterocylindrowe – dwa benzynowe
i turbodiesel. Napęd na przednie koła za pośrednictwem przekładni mechanicznej
lub automatycznej – w zależności od modelu.
Silniki
2,0 l /
163 KM CVVL (benzynowy)
Typ/rodzaj czterocylindrowy,
rzędowy, wolnossący
Pojemność
skokowa 2,0 l,
1999 cm3
Średnica
cylindra x skok tłoka 81,0 x 97,0
mm
Stopień
sprężania 10,3:1
Maksymalna
moc 163 KM
(120 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny
moment obrotowy 196 Nm przy 4800
obr/min
Liczba
zaworów 16
(4 na cylinder)
Sterowanie
zaworami Zmienne
czasy faz rozrządu
Norma
emisji spalin Euro
6
2,0 l /
245 KM T-GDI (benzynowy)
Typ/rodzaj czterocylindrowy,
rzędowy, turbodoładowany
Pojemność
skokowa 2,0 l,
1998 cm3
Średnica
cylindra x skok tłoka 86,0 x 86,0
mm
Stopień
sprężania 10:1
Maksymalna
moc 245 KM
(180 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny
moment obrotowy 353 Nm w przedziale
1350-4000 obr/min
Liczba
zaworów 16
(4 na cylinder)
Zasilanie bezpośredni
wtrysk paliwa
Norma
emisji spalin Euro
6
1,7 l /
141 KM CRDi (turbodiesel)
Typ/rodzaj DOHC,
czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność
skokowa 1,7 l,
1685 cm3
Średnica
cylindra x skok tłoka 77,2 x 90,0
mm
Stopień
sprężania 15,7:1
Maksymalna
moc 141 KM
(104 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny
moment obrotowy 340 Nm w przedziale
1750-2500 obr/min
Liczba
zaworów 16
(4 na cylinder)
Zasilanie bezpośredni
wtrysk paliwa common-rail
Norma
emisji spalin Euro
6
Skrzynie biegów
2.0 CVVL 1.7 CRDi 2.0
T-GDI
Mechaniczna
(MT) 6-bieg. 6-bieg. ---
Automatyczna
(AT) 6-bieg. 7DCT 6-bieg.
Wielkość przełożeń
2.0 CVVL 1.7 CRDi
2.0 T-GDI
MT AT MT AT AT
1 3.615 4.400 3.615 3.786 4.766
2 2.080 2.726 1.931 2.261 2.946
3 1.387 1.834 1.696 1.957 1.917
4 1.079 1.392 1.241 1.023 1.420
5 0.884 1.000 0.921 0.778 1.000
6 0.744 0.774 0.780 0.837 0.772
7 --- --- --- 0.681 ---
Bieg
wsteczny 3.000 3.440 3.731 5.074 3.393
Przełożenie
przekł. głównej 4.533 3.383 3.765 3.158 2.885
Zawieszenie kół
Przednie Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do
ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator
przechyłów
Tylne Niezależne, podwójne wahacze mocowane
do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Układ kierowniczy
2.0 CVVL 1.7 CRDi 2.0
T-GDI
Przełożenie 14,34:1 13,29:1 14,34:1
Liczba obrotów kierownicy 2,78 2,6 2,78
Średnica zawracania 10,9
m
Rodzaj Przekładnia zębatkowa, wspomaganie
elektromechaniczne
2.0 CVVL Silnik wspomagania na kolumnie kierownicy
(C-MDPS)
1.7 CRDi Silnik wspomagania na listwie zębatkowej (R-MDPS)
2.0 T-GDI Silnik wspomagania na listwie zębatkowej (R-MDPS)
Hamulce
Z przodu Æ300~320 mm, tarczowe wentylowane (Æ330 mm
dla 2.0 T-GDI)
Z tyłu Æ284~300 mm, tarczowe (Æ314 mm,
tarczowe wentyl. dla 2.0 T-GDI)
Koła
i ogumienie
Standard Æ16-cali, z lekkich stopów, opony
215/60 R16
Standard, 2.0 T-GDI Æ18-cali, z lekkich stopów, opony
235/45 R18
Opcja Æ17-cali, z lekkich stopów, opony,
215/55 R17
Æ18-cali,
z lekkich stopów, opony, 235/45 R18
Koło zapasowe Zestaw naprawczy ogumienia
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość
całkowita 4855
Szerokość całkowita* 1860
Szerokość całkowita* 1860
Wysokość
całkowita 1470
Rozstaw osi 2805
Rozstaw kół
z przodu 1614
Rozstaw kół
z tyłu 1621
Zwis
przedni 965
Zwis tylny 1085
Prześwit
135
*bez lusterek bocznych
Wewnętrzne
Rząd 1 Rząd 2
Przestrzeń
na głowę 1,020 970
Przestrzeń
na nogi 1,155 905
Szerokość
na wysokości ramion 1,475 1,432
Pojemności
Zbiornik
paliwa 70 l
Bagażnik
(VDA) 552 l
Masy (kg)
2.0 CVVL 1.7 CRDi 2.0
T-GDI
MT AT MT AT AT
Masa własna 1,475 1,495 1,545 1,560 TBC
Dop. masa
całkowita 2,070 2,090 2,140 2,150 TBC
Masa
przyczepy, hamowanej 1,700 1,300 1,800
1,500 TBC
Masa
przyczepy, niehamowanej 750 650 750 750 TBC
*Wszystkie
dane techniczne są zgodne z przepisami homologacyjnymi w różnych regionach
świata (Rosja, Australia, Europa Wschodnia). Europejska homologacja nastąpi na
krótko przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.
Autor: Kia Motors Polska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz