Nowe – Stinger i Picanto oraz dwie hybrydy typu plug-in zadebiutują podczas salonu samochodowego w Genewie
- Europejski debiut Stingera – pierwszego Gran Turismo w historii marki Kia
- Europejska premiera nowego Picanto, które do sprzedaży trafi już na początku drugiego kwartału 2017 roku
- Debiut Niro i Optimy kombi w wersji hybrydowej typu plug-in
- Wszystkie nowe modele będę objęte 7-letnią gwarancją (do 150 tys. km)
Michael Cole, dyrektor operacyjny firmy Kia Motors Europe, powiedział – „Różnorodność nowych aut marki Kia, które będą miały swoje premiery podczas salonu samochodowego w Genewie, podkreśla ambicję i coraz większe możliwości zarówno firmy, jak i jej samochodów”.
„Stinger to najmocniejszy samochód, który Kia kiedykolwiek miała w swojej ofercie, a Picanto – jeden z naszych modeli, który znakomicie sprzedaje się na całym świecie. Obydwa łączą nowoczesny i wyrazisty design, zaawansowane technologie oraz najlepszą w swoich klasach wszechstronność. Nowe hybrydowe wersje Niro i Optimy kombi z technologią plug-in pomogą nam osiągnąć cel, który Kia założyła sobie do 2020 roku, dotyczący ograniczenia w naszych samochodach zużycia paliwa o 25% w stosunku do poziomu z roku 2014".
Wszystkie cztery nowe modele prezentowane przez Kia w Genewie będą w standardzie objęte unikalną, 7-letnią gwarancją producenta (do 150.000 km przebiegu). Gwarancja ta obejmuje również litowo-jonowe akumulatory polimerowe w hybrydach typu plug-in.
Kia Stinger zadebiutuje w europejskiej specyfikacji
Po światowej premierze Kia Stinger podczas tegorocznego North American International Auto Show w Detroit, w Genewie samochód zostanie pokazany w europejskiej specyfikacji.
Mocny sportowy sedan o sylwetce coupé idealnie wpisuje się w segment klasycznych Gran Turismo – mocnych i eleganckich. Na każdym etapie powstawania Kia Stinger była tak projektowana i konstruowana, aby ostatecznie zasługiwała na miano perfekcyjnego Gran Turismo. Samochód zwraca uwagę estetyką i dbałością o szczegóły, przestronnym wnętrzem wygodnym dla pięciu osób wraz z ich bagażem, perfekcyjnym i stabilnym zachowaniem podczas jazdy oraz zwinnością charakterystyczną dla samochodów z napędem na tylne koła.
W Europie Stinger będzie oferowany w jednej z trzech wersji silnikowych – z turbodoładowaną benzynową jednostką napędową o pojemności 2,0 l (maksymalna moc tego silnika wynosi 255 KM, a maksymalny moment obrotowy – 353 Nm), z turbodieslem o pojemności 2,2 litra (200 KM, 440 Nm) lub z 3,3-litrowym silnikiem V6 twin-turbo. Widlasta jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 370 KM i generuje maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z tym silnikiem pod maską zajmuje Kia Stinger tylko 5,1 s – tak mocnym silnikiem i takim przyspieszeniem nie dysponował jeszcze żaden model marki Kia w historii.
Kia Stinger będzie dostępna, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła oraz z pakietem elektronicznych systemów wspomagających prowadzenie, w skład których wchodzą – między innymi – zawieszenie z elektroniczną regulacją charakterystyki tłumienia oraz system zmiany charakterystyki pracy układu napędowego z pięcioma trybami do wyboru.
W Europie Stinger będzie oferowany w jednej z trzech wersji silnikowych – z turbodoładowaną benzynową jednostką napędową o pojemności 2,0 l (maksymalna moc tego silnika wynosi 255 KM, a maksymalny moment obrotowy – 353 Nm), z turbodieslem o pojemności 2,2 litra (200 KM, 440 Nm) lub z 3,3-litrowym silnikiem V6 twin-turbo. Widlasta jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 370 KM i generuje maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z tym silnikiem pod maską zajmuje Kia Stinger tylko 5,1 s – tak mocnym silnikiem i takim przyspieszeniem nie dysponował jeszcze żaden model marki Kia w historii.
Kia Stinger będzie dostępna, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła oraz z pakietem elektronicznych systemów wspomagających prowadzenie, w skład których wchodzą – między innymi – zawieszenie z elektroniczną regulacją charakterystyki tłumienia oraz system zmiany charakterystyki pracy układu napędowego z pięcioma trybami do wyboru.
W kabinie nowego Picanto, zaprojektowanej w stylu high-tech i wykonanej z dbałością o szczegóły, dominuje 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Za jego pośrednictwem obsługuje się system nawigacji z mapami 3D. Multimedia w nowej Kia Picanto są przygotowane do obsługi aplikacji Apple CarPlay™ i Android Auto™. Nowa Kia Picanto oferuje nabywcom niespotykane do tej pory możliwości personalizacji wyglądu auta, na czele z aż 11 świeżymi i wpadającymi w oko kolorami nadwozia.
Nowe Picanto ma wnętrze przestronniejsze niż kabiny wielu konkurencyjnych modeli oraz oferuje bagażnik o największej pojemności wśród miejskich aut – aż 255 litrów. Dzięki zastosowaniu nowych technologii i materiałów nowa Kia Picanto oferuje najlepiej wyciszone wnętrze wśród samochodów segmentu A. Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają nadwozie nowej konstrukcji, w którym zastosowano dwa razy więcej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS) niż w konstrukcji poprzedniego modelu oraz szereg nowoczesnych systemów poprawiających bezpieczeństwo. Picanto jest pierwszym samochodem w klasie, który będzie oferował autonomiczny układ wspomagania hamowania awaryjnego (AEB).
Od początku sprzedaży, która rozpocznie się już w drugim kwartale 2017 roku, nowe Picanto będzie dostępne z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru o pojemności 1,0 l o mocy 67 KM i 1,25 l o mocy 84 KM. Jednostki napędowe znane z modelu poprzedniej generacji poddano licznym modyfikacjom, które miały na celu zwiększenie ich wydajności oraz osiągów.
Hybrydowa Kia Niro, która debiutowała podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Genewie, łączy wszechstronność crossovera z bardzo niskim zużyciem paliwa, którą od teraz zapewnia jej zaawansowany technologicznie nowy hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Niro będzie pierwszym samochodem na rynku, który łączy dwa główne trendy współczesnej motoryzacji – coraz większą popularność aut z napędem hybrydowym typu plug-in (według prognoz do końca 2023 roku ich sprzedaż może wzrosnąć do ponad 600.000 sztuk rocznie) oraz stały wzrost popytu na kompaktowe crossovery.
Zastosowanie w Niro hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in nie wpłynęło na pogorszenie funkcjonalności auta – akumulator znajduje się pod podłogą bagażnika o pojemności 324 l (według VDA) oraz pod tylną kanapą, co w żaden sposób nie wpływa na przestronność wnętrza Niro. Kia Niro może holować przyczepę (z hamulcami) o masie własnej do 1300 kg, co jest ewenementem wśród samochodów hybrydowych.
Kia Niro w wersji hybrydowej typu plug-in wykorzystuje odzysk energii kinetycznej niemal w każdej możliwej sytuacji (nie tylko w czasie hamowania, ale również podczas jazdy ze stałą prędkością bez przyspieszania), aby ładować akumulator jak najczęściej i jak najbardziej efektywnie. Nowy system Eco Driving Assistant (Eco DAS) w inteligentny sposób podpowiada kierowcy jak prowadzić Niro, aby jazda była jak najbardziej efektywna z punktu widzenia gospodarki energią elektryczną. Eco DAS obejmuje Coasting Guide Control (CGC) i Predictive Energy Control (PEC), które umożliwiają zwiększenie zasięgu Kia Niro poprzez sugerowanie kierowcy kiedy powinien używać – w zależności od ukształtowania terenu i przebiegu drogi – pedału przyspieszenia lub hamulca. Na ekranie dotykowym wyświetla się poziom naładowania akumulatora oraz informacje o położeniu najbliższych stacji ładowania.
Wszechstronna Optima kombi również w wersji hybrydowej typu plug-in
Podczas salonu samochodowego w Genewie, obok Niro z nowym hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in, Kia zaprezentuje Optimę kombi z równie zaawansowanym napędem hybrydowym. Sprzedaż Optimy Plug-in Hybrid rozpocznie się w Europie w trzecim kwartale tego roku. Przestronna i funkcjonalna Optima kombi zyska w ten sposób napęd, który w wypadku Optimy sedan jest w ofercie już od trzeciego kwartału 2016 roku.
Nowa odmiana Optimy została zaprojektowana wyłącznie na potrzeby rynku europejskiego. Kombi oferuje bagażnik o pojemności 440 litrów (według VDA), czyli o 133 litry więcej niż Optima Plug-in Hybrid w wersji sedan. Na zespół napędowy składają się wydajna dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa GDI oraz silniki elektryczny o mocy 50 kW i polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 11,26 kWh. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM, a maksymalny moment obrotowy – 375 Nm. Dzięki takim parametrom zespołu napędowego Optima kombi Plug-in Hybrid zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący ponad 60 kilometrów i ma odznaczać się średnią emisją dwutlenku węgla zaledwie 34 g/km. Taki jest cel inżynierów. Niskie koszty eksploatacji i wszechstronność Optimy kombi znacznie zwiększają atrakcyjność tego modelu zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i flotowych.
Samochód jest wyposażony w 8-calowy ekran dotykowy i system multimedialny, współpracujący z aplikacjami Android Auto™ i Apple CarPlay™, a także w Kia Connected Services, wykorzystujący dane od TomTomTM. Dzięki tej usłudze kierowcy mają dostęp do informacji o aktualnym natężaniu ruchu, lokalizacji radarów i prognozy pogody. Optima kombi w wersji hybrydowej typu plug-in jest oferowana z bezprzewodową ładowarką urządzeń mobilnych. Pakiet systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę podczas jazdy pomaga uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.
Artykuł powstał dzięki KIA MOTORS POLSKA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz