Nowa, topowa wersja Giulia Quadrifoglio to coś więcej niż najmocniejsza Alfa Romeo w historii zaprojektowana z myślą o dynamicznej jeździe zarówno w mieście jak i na torze. Stanowi doskonałe połączenie inżynierii i emocji, typowe dla tak legendarnej marki, jaką jest Alfa Romeo.
Wszystko zaczęło się od powstałego 106 lat temu sportowego emblematu, który wciąż symbolizuje wyjątkowe wartości: niepowtarzalną pasję dla sportów motorowych. Impulsywność.
Energia. Technologia. Sztuka.
PIĘKNO UŻYTKOWE
Od zarania dziejów projektanci opracowujący nowe technologie i konstrukcje szukali inspiracji w świecie przyrody i ludzkiej anatomii. Twórcom najwspanialszych dzieł światowej architektury udało się znaleźć idealną równowagę między wymaganiami ludzkimi a naturalnymi. Giulia Quadrifoglio jest naturalnym efektem unikalnego podejścia do projektowania, projektowania bez żadnych kompromisów.
WYJĄTKOWY BEZ ZBĘDNYCH KONTROWERSJI
Stylistyka nowej Giulii Quadrifoglio robi imponujące
wrażenie. Giulia jest niezwykle charakterystyczna dzięki łatwo
rozpoznawalnym elementom: legendarnemu trójkątnemu wlotowi powietrza
(Trilobo ), agresywnym przetłoczeniom maski silnika i błotnikom z
wyraźnie zaznaczonymi sportowymi liniami. Dzięki zastosowaniu włókna
węglowego w takich elementach jak: dach, pokrywa silnika, tylny spojler,
elementy drzwi bocznych, Giulia Quadrifoglio zyskała niepowtarzalny
sportowy charakter. Napęd na tylne koła oraz idealny rozkład mas 50/50
pozwoliły na stworzenie przestronnej konstrukcji kabiny spoczywającej na
tylnej osi, z wydłużona maską silnika i niezwykle szerokim nadkolami
przednim. Nie ma przesadzonych, zbędnych elementów. To rasowa Alfa
Romeo.
KIEROWCA W KABINIE ZAWSZE W CENTRUM UWAGI
Twórcy najwspanialszych dzieł światowej architektury zawsze potrafili znaleźć idealną równowagę między wymogami środowiska, człowiekiem i naturą. Nowa Giulia Quadrifoglio to niezwykły efekt tej właśnie wyrafinowanej filozofii projektowania. Nową Giulię Quadrifoglio stworzono z myślą, by kierowca zawsze znajdował się w centrum uwagi. Zaprojektowana w tym samym duchu kabina co nadwozie wyróżnia się prostotą, wysoką jakością zastosowanych materiałów do których należy włókno węglowe i skóra. Zaawansowane technologie sprawiają, że kierowca i samochód tworzą harmonijną całość.
POŁĄCZENIE PIĘKNA I ELEGANCJI
Każdy element wykończenia nowej Giulii Quadrifoglio zasługuje na miano supersamochodu. Ergonomiczne i ultralekkie fotele Sparco o konstrukcji włókna węglowego to połączenie technologii, komfortu i dobrego trzymania bocznego przy dużych prędkościach i podczas pokonywania ostrych zakrętów.
Sportowa kierownica, na której umieszczono czerwony przycisk zapłonu, została obszyta skórą. Ergonomiczne przełączniki, system informacyjno-multimedialny oraz pozycja za kierownicą tworzą idealną harmonię między samochodem a kierowcą, któremu zapewniają pełną kontrolę nad pojazdem przez cały czas jazdy.
PRZEŁOMOWE INNOWACJE
Twórcy najwspanialszych dzieł światowej architektury zawsze potrafili znaleźć idealną równowagę między wymogami środowiska, człowiekiem i naturą. Nowa Giulia Quadrifoglio to niezwykły efekt tej właśnie wyrafinowanej filozofii projektowania. Nową Giulię Quadrifoglio stworzono z myślą, by kierowca zawsze znajdował się w centrum uwagi. Zaprojektowana w tym samym duchu kabina co nadwozie wyróżnia się prostotą, wysoką jakością zastosowanych materiałów do których należy włókno węglowe i skóra. Zaawansowane technologie sprawiają, że kierowca i samochód tworzą harmonijną całość.
Każdy element wykończenia nowej Giulii Quadrifoglio zasługuje na miano supersamochodu. Ergonomiczne i ultralekkie fotele Sparco o konstrukcji włókna węglowego to połączenie technologii, komfortu i dobrego trzymania bocznego przy dużych prędkościach i podczas pokonywania ostrych zakrętów.
Sportowa kierownica, na której umieszczono czerwony przycisk zapłonu, została obszyta skórą. Ergonomiczne przełączniki, system informacyjno-multimedialny oraz pozycja za kierownicą tworzą idealną harmonię między samochodem a kierowcą, któremu zapewniają pełną kontrolę nad pojazdem przez cały czas jazdy.
Rozwiązania technologiczne zastosowane w nowej Giulii
Quadrifoglio gwarantują imponujące osiągi i wspaniałe wrażenia z jazdy.
Wszystkie innowacje mają na celu zacieśnienie relacji człowieka
z maszyną, stworzenie samochodu stanowiącego naturalne przedłużenie
ciała kierowcy, jego umysłu i serca.
Mózgiem nowej Giulii Quadrifoglio, odpowiedzialnym za
dynamikę pojazdu, jest Alfa™ Chassis Domain Control (CDC), moduł
koordynujący działanie systemów takich jak: ESC, Alfa™ DNA Pro, Alfa™
Active Torque Vectoring, Alfa™ Active Aero Splitter, Integrated Brake
System (IBS) i Alfa™ Active Suspension i przydzielający każdemu z nich
określone zadania w celu zapewnienia optymalnych osiągów.
ROZWIĄZANIA POPRAWIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO
Giulia Quadrifoglio to niepowtarzalne wrażenia z jazdy, a
zarazem najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, dzięki którym
kierowca i jego pasażerowie nie muszą się niczego obawiać. W standardzie
dostępne są systemy gwarantujące pełne bezpieczeństwo: system
ostrzegający przed kolizją z pojazdem znajdującym się z przodu (Forward
Collision Warning) połączony z autonomicznym hamulcem awaryjnym (AEB)
oraz funkcją rozpoznawania pieszych, system ostrzegający przed
opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning), aktywny tempomat
z funkcją ograniczania prędkości, system monitorowania martwego pola
(BSM) z detektorem obiektów przecinających drogę cofania, kamera cofania
z dynamicznymi liniami siatki oraz czujniki parkowania.
W Giulii po raz pierwszy (światowa premiera) zastosowano
Integrated Brake System, czyli zintegrowany zintegrowany
elektromechaniczny system hamulcowy (IBS), układ łączący system
stabilizacji i tradycyjny system wspomagania układu hamulcowego.
Nie tylko gwarantuje on ważną optymalizację masy i zmniejszenie wibracji
pedału hamulca, lecz także zapewnia błyskawiczną reakcję układu
hamulcowego pozwalającą na rekordowe skrócenie drogi hamowania: przy
hamowaniu od 100 do 0 km/h wynosi ona jedynie 32 metry.
Nową Giulię Quadrifoglio wyposażono w najnowszy system
multimedialno‑informacyjny z wyświetlaczem HD o przekątnej 6,5”,
obsługujący technologię Bluetooth, z wejściem USB i sterowany
przyciskami na kierownicy. W interfejsie HMI systemem zarządza się za
pomocą intuicyjnego obrotowego panelu sterującego (Rotary Pad). Na
żądanie samochód może zostać wyposażony w zaawansowany system Connect 3D
Nav z 8,8‑calowym ekranem, tunerem DAB (Digital Audio Broadcast) oraz
kolorowym zestawem wskaźników TFT o przekątnej 7 cali.
Giulię Quadrifoglio można również wyposażyć w system nagłośnienia Harman Kardon Sound Theatre o mocy 900 W połączony z 14 głośnikami (w tym dwoma z dźwiękiem przestrzennym oraz subwooferem).
CZAS PONOWNIE WZBIĆ SIĘ W PRZESTWORZA
ZMIANA RÓWNOWAGI
OPATENTOWANE ROZWIĄZANIE POPRAWIAJĄCE DYNAMIKĘ
Nową Giulię wyposażono w innowacyjny, opatentowany system Alfa™ Link™.
Dzięki dwuwahaczowemu zawieszeniu osi przedniej z półwirtualną osią napędową, przednie koła są zawsze ustawione prostopadle do nawierzchni, nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów, co o 20% poprawia liniowość momentu obrotowego kierownicy i ogranicza podsterowność.
4,5 punktowe zawieszenie osi tylnej zapewnia najlepsze prowadzenie w tej klasie pojazdów (przyczepność boczna), oferując zarazem najwyższy komfort.
AKTYWNY ROZDZIAŁ MOMENTU OBROTOWEGO ALFA™
ALFA™ ACTIVE AERO
Giulia Quadrifoglio jest jedynym sedanem na świecie wyposażonym w aktywny aerodynamiczny przedni spoiler odprowadzający strugi powietrza pod samochód. Wykonany z włókna węglowego spojler umieszczony jest pod przednim zderzakiem. Po przekroczeniu prędkości 100 km/h odchylacz otwiera się za sprawą dwóch siłowników sterowanych przez system Alfa™ CDC (Chassis Domain Control), zapewniając dodatkową stabilność dzięki zwiększeniu docisku, szczególnie podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Dopracowane elementy poprawiające aerodynamikę samochodu to efekt gruntownych testów w tunelu aerodynamicznym. Nowa Giulia Quadrifoglio ma współczynnik siły docisku (Cz) wynoszący -0,1: wzrost prędkości powoduje zwiększenie siły docisku, co poprawia stabilność samochodu i przyczepność.
ALFA™ DNA PRO
DOSKONAŁE OSIĄGI I OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA
Nowa Giulia Quadrifoglio łączy doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa. Po włączeniu trybu Advanced Efficiency w systemie Alfa DNA™ Pro silnik 2.9 V6 wykorzystuje tylko trzy aktywne cylindry. System Start&Stop najnowszej generacji umożliwia dodatkowe ograniczenie zużycia paliwa w ruchu miejskim.
WYKORZYSTANIE ULTRALEKKICH MATERIAŁÓW
SYSTEM ODŁĄCZANIA CYLINDRÓW
OD PRZESĄDU DO SPORTOWYCH OSIĄGÓW
Miała po prostu przynieść szczęście, a stała się symbolem czegoś jeszcze bardziej magicznego: rekordów na torach wyścigowych i zwycięstw w rajdach zdobytych przez kierowców Alfy Romeo. Gdy Ugo Sivocci wygrał wyścig Targa Florio w roku 1923, jego czterolistna koniczyna namalowana na masce samochodu przekroczyła linię mety wraz z nim. Od tamtej pory symbol Quadrifoglio towarzyszył Alfie Romeo podczas większości legendarnych zwycięstw: był nim oznaczony model P2 podczas mistrzostw świata w roku 1925 oraz Alfetty 158 i 159 uczestniczące w mistrzostwach świata Formuły 1 odpowiednio w latach 1950 i 1951. Jest symbolem szczęścia, któremu można dopomóc, gdy do kwestii osiągów i inżynierii podchodzi się tak poważnie jak konstruktorzy Alfy Romeo.
Giulię Quadrifoglio można również wyposażyć w system nagłośnienia Harman Kardon Sound Theatre o mocy 900 W połączony z 14 głośnikami (w tym dwoma z dźwiękiem przestrzennym oraz subwooferem).
CZAS PONOWNIE WZBIĆ SIĘ W PRZESTWORZA
Nowa Giulia Quadrifoglio to nie tylko najszybszy sedan
w historii Alfa Romeo. Najważniejszy jest niesamowity dreszczyk emocji,
jaki samochód ten zapewnia kierowcy. Wszystkie jego elementy
zaprojektowano z myślą o nieskrępowanej przyjemności z jazdy. Droga nie
może być źródłem poczucia ograniczenia. Dlatego nowa Giulia Quadrifoglio
daje kierowcy wrażenie wolności płynące prosto z jej serca: układu
napędowego.
SERCE TO MIĘSIEŃ
Sercem nowej Giulii Quadrifoglio jest silnik benzynowy 2.9
V6 bi‑turbo z cylindrami umieszczonymi pod kątem 90°. Jednostka ta
generuje moc 510 KM i moment obrotowy 600 Nm w zakresie
2500–5000 obr./min.
Nowy silnik opracowano we współpracy z Ferrari. Całkowicie aluminiowa jednostka ma niezwykle wysoką moc, a zarazem niewielką masę.
Nowy silnik opracowano we współpracy z Ferrari. Całkowicie aluminiowa jednostka ma niezwykle wysoką moc, a zarazem niewielką masę.
POSTAW NA PASJĘ
Nowa Giulia Quadrifoglio jest wyposażona w 6‑biegową przekładnię manualną, która zapewnia kierowcy pełną kontrolę.
Lekka i precyzyjna przekładnia w zestawieniu z czułym układem kierowniczym oferuje niezwykłe emocje i przyjemność z jazdy rzadko spotykane w tej kategorii.
Lekka i precyzyjna przekładnia w zestawieniu z czułym układem kierowniczym oferuje niezwykłe emocje i przyjemność z jazdy rzadko spotykane w tej kategorii.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to więcej niż przykład
optymalnego stosunku mocy do masy w swojej klasie, ale także wzór
doskonałego wykorzystania tej mocy. Perfekcyjny rozkład masy (50:50)
zapewnia optymalną równowagę i pokazuje wszystkie zalety napędu na tylną
oś w samochodzie z silnikiem umieszczonym z przodu. Dzięki połączeniu
napędu na tylną oś z zamontowaną z przodu całkowicie aluminiową 6
cylindrową jednostką napędową nowej Giulii Quadrifoglio zespół
inżynierów Alfa Romeo uzyskał idealny rozkład mas na podwoziu.
Nową Giulię wyposażono w innowacyjny, opatentowany system Alfa™ Link™.
Dzięki dwuwahaczowemu zawieszeniu osi przedniej z półwirtualną osią napędową, przednie koła są zawsze ustawione prostopadle do nawierzchni, nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów, co o 20% poprawia liniowość momentu obrotowego kierownicy i ogranicza podsterowność.
4,5 punktowe zawieszenie osi tylnej zapewnia najlepsze prowadzenie w tej klasie pojazdów (przyczepność boczna), oferując zarazem najwyższy komfort.
Nowa Giulia Quadrifoglio posiada innowacyjny system
zapewniający optymalny rozdział momentu obrotowego między dwa tylne
wałki dzięki sterowanemu elektronicznie mechanizmowi różnicowemu z dwoma
sprzęgłami. Takie rozwiązanie poprawia przyczepność i zwiększa precyzję
kierowania, nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów, niezależnie
od nawierzchni.
Giulia Quadrifoglio jest jedynym sedanem na świecie wyposażonym w aktywny aerodynamiczny przedni spoiler odprowadzający strugi powietrza pod samochód. Wykonany z włókna węglowego spojler umieszczony jest pod przednim zderzakiem. Po przekroczeniu prędkości 100 km/h odchylacz otwiera się za sprawą dwóch siłowników sterowanych przez system Alfa™ CDC (Chassis Domain Control), zapewniając dodatkową stabilność dzięki zwiększeniu docisku, szczególnie podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Dopracowane elementy poprawiające aerodynamikę samochodu to efekt gruntownych testów w tunelu aerodynamicznym. Nowa Giulia Quadrifoglio ma współczynnik siły docisku (Cz) wynoszący -0,1: wzrost prędkości powoduje zwiększenie siły docisku, co poprawia stabilność samochodu i przyczepność.
Nowy system wyboru Alfa™ DNA Pro współpracuje z systemem
Chassis Domain Control. Błyskawicznie dostosowuje ustawienia dynamiki
pojazdu do wybranego stylu jazdy:
- RACE aktywuje funkcję overboost i poprawia dźwięk wydechu podczas sportowej jazdy na torze.
- DYNAMIC zwiększa siłę hamowania i czułość układu kierowniczego, umożliwiając sportową jazdę na drodze.
- NATURAL to ustawienie charakteryzujące się komfortowym zawieszeniem zapewniającym doskonałą równowagę podczas codziennej jazdy.
- ADVANCED EFFICIENCY uruchamia system odłączania cylindrów w celu maksymalnego ograniczenia zużycia paliwa i zwiększenia efektywności jazdy.
Nowa Giulia Quadrifoglio łączy doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa. Po włączeniu trybu Advanced Efficiency w systemie Alfa DNA™ Pro silnik 2.9 V6 wykorzystuje tylko trzy aktywne cylindry. System Start&Stop najnowszej generacji umożliwia dodatkowe ograniczenie zużycia paliwa w ruchu miejskim.
Nadwozie nowej Giulii Quadrifoglio wykonano nie tylko ze
stali o wysokiej wytrzymałości, ale do stworzenia błotników i drzwi
użyto aluminium, natomiast do pokrywy silnika i dachu – włókna
węglowego. Ponadto wykonane z włókna węglowego aerodynamiczne dodatki i
wał napędowy współpracują z całkowicie aluminiowym zawieszeniem, dzięki
czemu samochód jest doskonale wyważony.
Płynne działanie wszystkich systemów elektronicznych ułatwia
kierowcy ograniczenie zużycia paliwa. Dzięki opatentowanemu sterowanemu
elektronicznie systemowi odłączania cylindrów nowa Giulia Quadrifoglio
spala jedynie 8,5 litra paliwa na 100 km i emituje tylko 198 g CO2/ km w
cyklu mieszanym.
Miała po prostu przynieść szczęście, a stała się symbolem czegoś jeszcze bardziej magicznego: rekordów na torach wyścigowych i zwycięstw w rajdach zdobytych przez kierowców Alfy Romeo. Gdy Ugo Sivocci wygrał wyścig Targa Florio w roku 1923, jego czterolistna koniczyna namalowana na masce samochodu przekroczyła linię mety wraz z nim. Od tamtej pory symbol Quadrifoglio towarzyszył Alfie Romeo podczas większości legendarnych zwycięstw: był nim oznaczony model P2 podczas mistrzostw świata w roku 1925 oraz Alfetty 158 i 159 uczestniczące w mistrzostwach świata Formuły 1 odpowiednio w latach 1950 i 1951. Jest symbolem szczęścia, któremu można dopomóc, gdy do kwestii osiągów i inżynierii podchodzi się tak poważnie jak konstruktorzy Alfy Romeo.
X-RAY
Za wielkimi osiągami stoją wielkie innowacje Zapoznaj się z filmami ukazującymi przekroje rentgenowskie Giulii Quadrifoglio i odkryj prawdziwe znaczenie frazy „La Meccanica delle Emozioni”.
Otoczenie nowym wymiarem emocji: wejdź do kabiny Giulii Quadrifoglio Pokonuj
zakręty, szykany i proste z pełną prędkością na torze Alfa Romeo w
Lainate. Poczuj dynamikę i dźwięk najbardziej sportowej Alfa Romeo
dotychczas dzięki trzem ekskluzywnym punktom widzenia.
Artykuł powstał dzięki ALFA ROMEO - FCA POLAND S.A
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz