Zdjęcia legendarnych samochodów sportowych – osławione i zwycięskie. Ryk ich silników. Krzyki publiczności zgromadzonej wzdłuż toru. Prawdziwy entuzjazm i pasja. Projekt 4C to emanacja najczystszego ducha Alfa Romeo. Projekt, który pokazuje entuzjastom, jak może wyglądać urzeczywistnienie marzeń posiadania supersamochodu. Niepowtarzalny samochód, zarówno pod względem stylistyki, jak i technologii, stworzony z myślą o zapewnieniu kierowcy wyjątkowych emocji – na torze i na ulicach miasta. Wreszcie może ziścić się marzenie każdego entuzjasty szybkiej ale bezpiecznej jazdy.
Podobnie jak w przypadku nadwozia każdy element wnętrza
pełni ściśle określoną funkcję i wyraża wyścigowego ducha Alfy Romeo.
Jednobryłowe nadwozie wykonano w całości z włókna węglowego. Kompozytowe
fotele wypełniono specjalnym materiałem o niskiej masie. Dolną część
kierownicy spłaszczono, a wszystkie przełączniki zwrócono w stronę
kierowcy. Drobne detale, takie jak aluminiowe nakładki na pedały oraz
podnóżek kierowcy, dodatkowo zwiększają sportowy charakter wnętrza.
NAJBARDZIEJ
EKSKLUZYWNE DETALE
Każdy szczegół modelu 4C zdradza sportowego duch samochodu. Aluminiowe felgi są dostępne w rozmiarach 17, 18 i 19 cali; na przedniej i tylnej osi montuje się koła różnej wielkości w celu zagwarantowania doskonałego wyważenia i optymalnej dynamiki.
Zaciski hamulców Brembo z 4 tłoczkami są dostępne w 4 kolorach: szarym, czarnym, żółtym i oczywiście czerwonym. Spojler w kolorze nadwozia lub wykonany z włókna węglowego (dostępny jako opcja), reflektory Bi LED z oprawką z włókna węglowego, boczne wloty powietrza, podwójne końcówki wydechu, sportowe fotele i jednobryłowe karbonowe nadwozie czynią z modelu 4C małe, imponujące dzieło sztuki spod znaku Alfa Romeo.
Każdy szczegół modelu 4C zdradza sportowego duch samochodu. Aluminiowe felgi są dostępne w rozmiarach 17, 18 i 19 cali; na przedniej i tylnej osi montuje się koła różnej wielkości w celu zagwarantowania doskonałego wyważenia i optymalnej dynamiki.
Zaciski hamulców Brembo z 4 tłoczkami są dostępne w 4 kolorach: szarym, czarnym, żółtym i oczywiście czerwonym. Spojler w kolorze nadwozia lub wykonany z włókna węglowego (dostępny jako opcja), reflektory Bi LED z oprawką z włókna węglowego, boczne wloty powietrza, podwójne końcówki wydechu, sportowe fotele i jednobryłowe karbonowe nadwozie czynią z modelu 4C małe, imponujące dzieło sztuki spod znaku Alfa Romeo.
W samochodach zaprojektowanych po to, by olśniewać, kluczową rolę odgrywa szybkość reakcji. Nowe podwójne suche sprzęgło TCT z kontrolą startu (Launch Control)optymalizuje sposób zmiany biegów i przyspieszanie, a przełączenie intuicyjnego systemu wyboru D.N.A. w tryb Race gwarantuje doskonałą zabawę na torze wyścigowym
Przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem gwarantuje najszybszą
możliwą zmianę biegów niezależnie od warunków. Jest ponadto wyposażona w
funkcję kontroli startu (Launch Control), która optymalizuje działanie
systemów pojazdu i wykorzystuje wszystkie możliwości uzyskania
maksymalnego przyspieszenia.
O WSZYSTKIM DECYDUJE D.N.A.
Alfa Romeo 4C to samochód zaprojektowany z myślą o kierowcy. Selektor Alfa D.N.A. ma trzy tryby ustawienia (Dynamic, Natural oraz All Weather) umożliwiające dostosowanie samochodu do warunków drogowych i aktualnego stylu jazdy. Dostępny jest także dodatkowy tryb Race zapewniający kierowcy większe możliwości i dostarczający dodatkowych wrażeń na torze wyścigowym. Wybór trybu Dynamic spowoduje wyłączenie systemu stabilizacji jazdy oraz ABS i przekazanie kierowcy pełnej kontroli nad samochodem. W pełni cyfrowy panel instrumentów z wyświetlaczem TFT zmienia konfigurację, tak aby wyświetlane były informacje dotyczące konkretnego ustawienia Alfa D.N.A.
Alfa Romeo 4C to samochód zaprojektowany z myślą o kierowcy. Selektor Alfa D.N.A. ma trzy tryby ustawienia (Dynamic, Natural oraz All Weather) umożliwiające dostosowanie samochodu do warunków drogowych i aktualnego stylu jazdy. Dostępny jest także dodatkowy tryb Race zapewniający kierowcy większe możliwości i dostarczający dodatkowych wrażeń na torze wyścigowym. Wybór trybu Dynamic spowoduje wyłączenie systemu stabilizacji jazdy oraz ABS i przekazanie kierowcy pełnej kontroli nad samochodem. W pełni cyfrowy panel instrumentów z wyświetlaczem TFT zmienia konfigurację, tak aby wyświetlane były informacje dotyczące konkretnego ustawienia Alfa D.N.A.
OSIĄGI
EMOCJE ALFA ROMEO. NOWE MOŻLIWOŚCI.
Mechaniczne serce modelu 4C, jednostka o pojemności 1750 cm3
z turbodoładowaniem, wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne.
Inżynierowie Alfa Romeo zadbali o to, aby ich silnik był zarazem
wydajniejszy i agresywniejszy.Dzięki ich wysiłkom ta niewielka, lecz zadziwiająco mocna jednostka pozwala na uzyskanie bezprecedensowych sportowych osiągów godnych supersamochodu. Wszystkie zastosowane rozwiązania mają jeden cel: dostarczenie kierowcy wrażeń godnych Alfy Romeo. Aby je poczuć, wystarczy usiąść za kierownicą.
Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik benzynowy o
pojemności 1750 cm3 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 240 KM zapewnia
doskonałe osiągi, a 80% maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 350
Nm dostępne jest już przy 1700 obr./min. Alfa Romeo 4C rozwija prędkość
maksymalną przekraczającą 250 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w
imponujące 4,5 sekundy.
SCAVENGING/TURBOSPRĘŻARKA
DOSKONAŁE WYWAŻENIA, DOSKONAŁE OSIĄGI
Centralnie umieszczony silnik oraz niezwykle złożony układ zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i kolumna McPhersona z tyłu) sprawiają, że 4C jest doskonale wyważony i świetnie trzyma się drogi przy każdej prędkości. Dzięki efektywnemu układowi hamulcowemu z wentylowanymi tarczami i zaciskami Brembo na osi przedniej droga hamowania Alfy 4C rozpędzonej do prędkości 100 km/h wynosi jedynie 36 metrów. Co więcej, na przedniej i tylnej osi Alfy Romeo 4C montuje się opony o innych średnicach w celu zapewnienia doskonałej przyczepności na różnych rodzajach nawierzchni niezależnie od warunków pogodowych.
SCAVENGING/TURBOSPRĘŻARKA
Zastosowana w Alfie Romeo 4C zaawansowana technologia
„scavenging” maksymalnie zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach
silnika i oferuje kierowcy większą moc.
W celu wdrożenia tej technologii silnik wyposażono również w turbosprężarkę nowej generacji oraz kolektor wydechowy z konwerterem impulsów. Podobnie jak wszystkie najlepsze samochody sportowe 4C wykorzystuje system chłodzenia chroniący turbosprężarkę. Wyłączenie silnika skutkuje zwykle natychmiastowym zatrzymaniem obiegu oleju, powodując utratę możliwości smarowania i zwiększając ryzyko uszkodzenia jednostki. Dzięki pompie „after run” olej przepływa przez turbosprężarkę, dopóki nie zostanie schłodzona.
W celu wdrożenia tej technologii silnik wyposażono również w turbosprężarkę nowej generacji oraz kolektor wydechowy z konwerterem impulsów. Podobnie jak wszystkie najlepsze samochody sportowe 4C wykorzystuje system chłodzenia chroniący turbosprężarkę. Wyłączenie silnika skutkuje zwykle natychmiastowym zatrzymaniem obiegu oleju, powodując utratę możliwości smarowania i zwiększając ryzyko uszkodzenia jednostki. Dzięki pompie „after run” olej przepływa przez turbosprężarkę, dopóki nie zostanie schłodzona.
WAGA LEKKOŚCI
Włókno węglowe to najbardziej zaawansowany materiał stosowany w motoryzacji. Podwozie modelu Alfa Romeo 4C Coupé – ważące jedynie 65 kilogramów – to jedna karbonowa bryła. Skrzynia korbowa oraz przednia i tylna rama wykonane są z aluminium, co sprawia, że są wytrzymałe i niezwykle lekkie. Do stworzenia nadwozia wykorzystano kompozyt SMC, materiał o niskiej gęstości, który jest lekki (o 20% lżejszy niż stal), a zarazem bardzo wytrzymały (stabilnością wymiarów dorównuje stali i przewyższa aluminium).
Włókno węglowe to najbardziej zaawansowany materiał stosowany w motoryzacji. Podwozie modelu Alfa Romeo 4C Coupé – ważące jedynie 65 kilogramów – to jedna karbonowa bryła. Skrzynia korbowa oraz przednia i tylna rama wykonane są z aluminium, co sprawia, że są wytrzymałe i niezwykle lekkie. Do stworzenia nadwozia wykorzystano kompozyt SMC, materiał o niskiej gęstości, który jest lekki (o 20% lżejszy niż stal), a zarazem bardzo wytrzymały (stabilnością wymiarów dorównuje stali i przewyższa aluminium).
Centralnie umieszczony silnik oraz niezwykle złożony układ zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i kolumna McPhersona z tyłu) sprawiają, że 4C jest doskonale wyważony i świetnie trzyma się drogi przy każdej prędkości. Dzięki efektywnemu układowi hamulcowemu z wentylowanymi tarczami i zaciskami Brembo na osi przedniej droga hamowania Alfy 4C rozpędzonej do prędkości 100 km/h wynosi jedynie 36 metrów. Co więcej, na przedniej i tylnej osi Alfy Romeo 4C montuje się opony o innych średnicach w celu zapewnienia doskonałej przyczepności na różnych rodzajach nawierzchni niezależnie od warunków pogodowych.
Masa własna samochodu to jedynie 895 kilogramów, dzięki czemu Alfa Romeo
4C ma niezwykle niski stosunek masy do mocy: mniej niż 4 kg/KM. Za
sprawą ponownie zastosowanego napędu na tylną oś 4C gwarantuje doskonałe
wrażenia z jazdy i prawdziwie sportowe doznania.
Artykuł powstał dzięki ALFA ROMEO - FCA POLAND S.A
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz